آموزش - یادگیری - دانستنی

برای یادگیری بهتر

آموزش - یادگیری - دانستنی

برای یادگیری بهتر

خب این وب روبرای بالابردن بعضی اطلاعات درست کردم . مثلا چه عملی باعث میشه ما از دماغ مون بو بکشیم ... و و و ...

بایگانی



امروزه با افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها مطمئناً کاهش کیفیتِ کسب‌و‌کارهای خدماتی و سرویس‌رسانی چیزی دور از انتظار نیست. خطوط هواپیمایی نیز از این قانون مستثنا نیستند و بدین صورت ممکن است یک سفر هوایی تجربه‌ایی ناخوشایند به ارمغان بیاورد.
در مقالۀ زیر که در Business Insider منتشر شده است، به بررسی برترین پروازهای کلاس اقتصادی یا Economy، بر اساس دو معیار تجربۀ لذت‌بخش از پرواز (In-Flight Experience) و زمان حرکت و فرود به موقع و بدونِ تاخیر (On-Time Performance) پرداخته شده است.

در این لیست ۲۰ شرکت برتر خطوط هواپیمایی جهان بر اساس معیارهای بالا با حداکثر امتیازِ ۱۰۰ انتخاب شده‌اند و البته مانند سال گذشته خطوط هواپیمایی سنگاپور رتبۀ نخست را در ردیف پروازهای اقتصادی (economy) به خود اختصاص داده است.

رتبۀ بیستم خطوط هواپیمایی : اتریش ایرلاین Austrian Airlines Austrian Airlines
In-Flight Experience : 75
On-Time Performance: 82
خطوط هواپیمایی اتریش‌ایر یکی از زیرمجموعه‌های لوفت هانزا با در اختیار گذاشتن خدماتی همچون عضویت سالانه و ناهار در طول پرواز و همچنین برخورداری از ناوگان بوئینگ ۷۶۷ و ۷۷۷ توانسته امتیاز خوبی کسب کند ولی آنچه این شرکت را از دیگر رقیبان جلو انداخته است کسب امتیاز ۸۲ در تعهد به زمان پرواز است.

رتبۀ نوزدهم خطوط هواپیمایی : سوئیس ایرلاین بین‌الملل Swiss International Air Lines
In-Flight Experience : 75
On-Time Performance: 83
سوئیس‌ایر بین‌الملل یکی دیگر از اعضای شرکت‌های لوفت‌هانزا است که در سال ۲۰۰۲ از خرید swissair بوجود آمده‌است. ناوگان هوایی این شرکت متشکل از مدل‌های ایرباس A300-330-340 بود که با ارائه خدماتی دوستانه به مسافرین و سروِ نوشیدنی‌های مخصوص بزرگسالان توانسته امتیاز ۷۵ را کسب کند و همانند شرکت اتریش‌ایر با تعهد به زمان پرواز توانسته این شرکت را در ردۀ نوزدهم قرار دهد.

رتبۀ هجدهم خطوط هواپیمایی : ویرجین استرالیا Virgin Australia
Virgin Australia
In-Flight Experience : 77
On-Time Performance: 81
هواپیمایی ویرجین که متعلق به میلیاردر معروف جهان است از سال ۲۰۰۰ با ناوگان بوئینگ ۷۷۷ برای پروازهای طولانی و ایرباس A330 در پروازهای کوتاه توانسته خدمات ارزشمندی را در آسیا و اقیانوسه ارائه دهد.
نورپردازی ملایم و تجهیز صندلی‌ها به مانیتور ۹ اینچ توانسته امتیاز ۷۷ را به این خطوط اختصاص دهد.

رتبۀ هفدهم خطوط هواپیمایی : ژاپن ایرلاین Japan Airlines
In-Flight Experience : 77
On-Time Performance: 82
خطوط هواپیمایی ژاپن بیش از ۶ دهه است که کیفیتی مطلوب را همچون خدمات عضویت، صندلی راحت و بزرگ و غذای سخاوتمندانه ارائه داده است. ناوگان بوئینگ ۷۸۷ این خطوط توانسته باعث حکمفرمایی این شرکت شود.

رتبۀ شانزدهم خطوط هواپیمایی : کاتای پسفیک (اقیانوس آرام چین) Cathay Pacific
In-Flight Experience : 83
On-Time Performance: 69
این شرکت با ارائۀ خدمات خوب، صندلی راحت و غذای مناسب توانسته امتیاز بالایی کسب کند ولی عوامل جوی و آب‌و‌هوایی هنگ‌کنگ موجب کاهش امتیاز تعهد به زمان پروازِ این خطوط هوایی شده است.

رتبۀ پانزدهم خطوط هواپیمایی : گارودا اندونزی (Garuda Indonesia)
In-Flight Experience : 80
On-Time Performance: 77
این شرکت که با ارائه خدمات گسترده و نوسازی ناوگان هوایی خود در چند سال اخیر توانسته از ناامنی‌های بوجود آمده در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ کم کند و همچنین با تجهیز به صندلی راحت و عرضۀ غذاهایی جنوب آسیا رتبۀ قابل قبولی را کسب کند.

رتبۀ چهاردهم خطوط هواپیمایی : ترکیش ایر (ترکیه) (Turkish Airlines (tie
turkish air
In-Flight Experience : 80
On-Time Performance: 77
این شرکت محبوب در استانبول با رکوردشکنی‌های سال‌های اخیر و در اختیار داشتن ۱۰۰ کشور و ۲۰۰ شهر مقصد برای پروازهایش، توانسته سه سال متوالی جایزۀ Skytrax را برای پروازهای اروپایی به خود اختصاص دهد.

رتبۀ سیزدهم خطوط هواپیمایی : اتحاد (Etihad (tie
In-Flight Experience : 80
On-Time Performance: 77
هواپیمایی اتحاد متعلق به ابوظبی ( امارات متحده عربی ) توانسته با ناوگان بوئینگ به ۹۶ مقصد و نورپردازی عالی جهت آرامش و استراحت مسافرین و تجهیز صندلی‌ها به هدفون، رتبۀ سیزدهم را به خود اختصاص دهد.

رتبۀ دوازدهم خطوط هواپیمایی : ایر آستانه Air Astana
In-Flight Experience : 75
On-Time Performance: 89
ایر آستانه قزاقستان شاید از خطوط ناشناخته در این لیست باشد. مدیریت تحسین برانگیز این شرکت در کسب امتیاز ۸۹ برای تعهد به زمان پرواز و خدمات عالی به مسافرین این شرکتِ جوان را بالاتر از بسیاری از رقبا قرار داده است.

رتبۀ یازدهم خطوط هواپیمایی : آفریقای جنوبی ایرلاین (South African Airlines (tie
In-Flight Experience : 78
On-Time Performance: 82
این شرکت با ۴۲ مقصد از ژوهانسبورگ با ارائه تنوع غذایی و صندلی راحت و همچنین مجهز بودن به امکانات تفریحی برای مسافرین نگین خطوط هوایی آفریقا محسوب می‌شود.

رتبۀ دهم خطوط هواپیمایی : تای ایرویز (Thai Airways (tie
In-Flight Experience : 78
On-Time Performance: 82
خطوط هوایی تایلند سال‌های زیادی رهبر صنعتِ خدماتی بوده است و رتبۀ دهم آن در این لیست دور از انتظار نیست. همچنین به دلیل صنعتی بودن این کشور و تعدد پروازهای First class و Business Class این خطوط، پروازهای economy تای ایروی نیز از خدمات خوبی همچون غذای لذیذ و خدمۀ عالی برخوردار است و تنها برخی از ناوگان بوئینگ قدیمیِ آن از مجهز بودن به صندلی بزرگ و مانیتور محروم هستند.

رتبۀ نهم خطوط هواپیمایی : عمان ایر Oman Air
In-Flight Experience : 82
On-Time Performance: 76
کوچکترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه که بخاطر رشد فزآینده‌اش و برخورداری از ناوگان ایربای A330 توانسته در بین ۱۰ شرکت برتر قرار بگیرد.

رتبۀ هشتم خطوط هواپیمایی : لوفت هانزا Lufthansa
Lufthansa
In-Flight Experience : 80
On-Time Performance: 80
بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپایی که با کاهش قابل توجۀ بودجه در سال‌های اخیر بازهم توانسته خدمات استثایی را به مسافرین ارائه دهد.
در اکثر موارد پروازهای طولانی لوفت‌هانزا بسیار عالی هستند و حتی با پروازهای A380 و ۷۴۸ عالی‌تر نیز می‌شود.

رتبۀ هفتم خطوط هواپیمایی : کره ایر Korean Air
In-Flight Experience : 78
On-Time Performance: 84
پس از یک سری سقوط در دهۀ ۹۰ ، هواپیمایی کره در دهۀ اخیر تبدیل به یکی از ستارگان شرکت‌های هواپیمایی شده است. از مدیران و خدمۀ منحصربفرد گرفته تا ناوگان بوئینگ ۷۴۷ و ۷۷۷ و ایرباس A330 و A380 . از همه جالب‌تر تجهیز شدن به کابینی برای استراحت دادن به پای مسافرین می‎توان اشاره کرد.

رتبۀ ششم خطوط هواپیمایی : امارات Emirates
Emirates
In-Flight Experience : 82
On-Time Performance: 79
در طول ۱۰ سالِ گذشته ناوگان لوکسِ ایرباس‌های A380 و بوئینگ ۷۷۷ هواپیمایی دبی یکی از خطوط مجلل برای سفرهای طولانی است. خطوط هواپیمایی امارات با دریافت جایزۀ ارائه دهندۀ بهترین سرگرمی‌های ویدئویی و صوتی در هواپیماهای مجللِ خود توانسته با ۱۴۰ مقصد در ۶ قاره از جمله نیویورک، لس آنجلس، سیاتل، دالاس، هوستون و واشنگتن رتبۀ هفتم سفرهای economy را به خود اختصاص دهد.

رتبۀ پنجم خطوط هواپیمایی : مالزیا ایرلاین Malaysia Airlines
In-Flight Experience : 83
On-Time Performance: 77
با توجه به واقعۀ مفقود شدن پرواز ۳۷۰ هنوز این شرکت زیر ذره‌بین منتقدان قرار دارد ولی خدمات این شرکت برای فراهم آوردن یک سفر راحت توانسته رتبۀ این خطوط هواپیمایی را در مقام پنجم حفظ کند.

رتبۀ چهارم خطوط هواپیمایی : آسیانا ایرلاین Asiana Airlines
In-Flight Experience : 85
On-Time Performance: 78
این شرکت یکی از دو خطوط هواپیمایی کره جنوبی است و با توجه به سقوط بوئینگ ۷۷۷s این شرکت در سانفرانسیسکو از نقاط تاریک این شرکت است ولی اقدام شجاعانۀ آن پرواز در حفظ جان بسیاری از مسافرین در آن شرایط بد جوی توانست رتبۀ چهارم را برای این شرکت به ارمغان بیاورد.

رتبۀ سوم خطوط هواپیمایی : قطر ایرویز Qatar Airways
In-Flight Experience : 90
On-Time Performance: 71
این شرکت توانسته نمرۀ کامل برای صندلی راحت و امکانات سرگرم کننده در یک پرواز economy را دریافت کند و حتی مسافرین می‌توانند تبلت یا گوشی همراه خود را به سیستم صوتی تصویری صندلی خود متصل کنند. در حال حاضر این شرکت به ۱۲۵ نقطه پرواز دارد و ۵۰ مقصد جدید را نیز در لیست اهداف کوتاه مدت خود دارد.
امتیازات رفاهی می‌توانست این شرکت را در برترین جای لیست قرار دهد و تنها فرودگاه قدیمی و تک باندۀ دوحه این امکان را از این شرکت سلب کرده است.

رتبۀ دوم خطوط هواپیمایی : ای ان ای (All Nippon Airways (ANA
In-Flight Experience : 85
On-Time Performance: 83
نیپون از بزرگترین ناوگان هوایی بوئینگ Boeing 787 Dreamliners بهره می‌برد و نظافت، خدمات و ایمنی این خطوط با تجهیز به دستگاه چندرسانه‌ایی با امکان اتصال USB و صندلی‌های چند حالته توانسته یک رویای کامل را برای پروازهای اقتصادی به ارمغان بیاورد.

رتبۀ اول خطوط هواپیمایی : سنگاپور ایرلاین Singapore Airlines
Singapore Airlines
In-Flight Experience : 90
On-Time Performance: 83
این تعجب برانگیز نیست که بدانیم با توجه به نظافت، ایمنی، خدمات و سرگرمی‌های ارائه شده در پروازهای economy خطوط هواپیمایی سنگاپور برای دومین سال پیاپی توانسته رتبۀ اول را به خود اختصاص دهد.

خدمات Standout service با کادری مجرب از خدمۀ آموزش دیده و ارائه حولۀ آب گرم و برنامه‌های سرگرم کننده در پروازهای اکونومی خطوط هواپیمایی سنگاپور چیزی فرای یک پرواز در این کلاس محسوب می‌گردد.




منبع :http://www.imarketor.com

  • امیرحسین صالحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی